Sanger og dikt til alle anledninger

Trenger du hjelp til å skrive sanger, dikt og prologer til ulike anledninger ? Du kommer med stikkord, jeg skriver til avtalt frist. Du får ferdig produkt sendt på mail.

Er det noen malere/fotografer som ønsker tekster til sine bilder, så er dette også mulig
Du kommer med stikkord, jeg skriver til avtalt frist. Du får ferdig produkt sendt på mail når jeg har mottatt betaling. Du står selv for utskrift og kopiering.

Pris pr oppdrag 250 kroner.








lørdag 24. mars 2012

Morgenfuglen

Morgenfuglen kvitrer -
et pip med rusten røst,
for den har nettopp vakne
tel lyset som en trøst
så vidt den registrerer
så er det itte høst.

Morgenfuglen tenkjer -
det er ei merkelig jord,
så mye vondt i livet,
så mange stygge ord.
Når altfor mange vondter,
skar setta djupe spor.

Morgenfuglen ønsker -
seg flere varme blikk
det er for mye kulde
og beregnende taktikk.
Når meg og mitt og atter meg,
er alt som gjør en rik.

Morgenfuglen håper -
hver enkelt må bli sett
og møtt med åpne armer
med en lys og varm palett.
Å væra slik som en vart skapt,
det er en menneskjerett.

Morgenfuglen trur på -
at det er på gang no' stort
som får øss tel å sjå at
itte alt vart kaste bort
Det var tross alt e kime
med lys frå en åpen port.

Morgenfuglen vet nå -
at kjelda åt en bekk
blir tel e elv som baner vei
for latter og for lek.
Og at omtanke og kjærlighet
er godt for en som sjøl er vek.
24.3.12 WenChe

2 kommentarer: