Sanger og dikt til alle anledninger

Trenger du hjelp til å skrive sanger, dikt og prologer til ulike anledninger ? Du kommer med stikkord, jeg skriver til avtalt frist. Du får ferdig produkt sendt på mail.

Er det noen malere/fotografer som ønsker tekster til sine bilder, så er dette også mulig
Du kommer med stikkord, jeg skriver til avtalt frist. Du får ferdig produkt sendt på mail når jeg har mottatt betaling. Du står selv for utskrift og kopiering.

Pris pr oppdrag 250 kroner.








mandag 12. mars 2012

Humor - fantasi - galskap - mot

Dette diktet ble til på bakgrunn av mottoet til Lucky Næroset, les mer her

Humor - fantasi - galskap - mot

Humoren kan være dårlig
Humoren kan være god
Av og til så alvorstung at
Man aldri helt forsto

Man fleiper med så mange ting
Om gråsten og om gull
Og ler en tvungen latter
Og synes det er tull

Men så dukker strofa bare opp
Soria Moria i himmelrand
Så våkner drømmen, så våkner viljen
Og ingenting renner ut i sand.

Og viljen den er så ufattelig sterk
Og vil ut og fly mot himmel blå
Men stoppes ofte av gjerde og grind
Jøss, har du blitt helt gal du, og.

Ja, jeg er gal av stengsler,
Av fordommens høye port
Derfor hopper jeg over
Et gjerde litt lenger bort.

En skigard som var mindre
Som jeg forserte med lette fot
Jeg satte min galskap ut i livet
Jeg tror det kalles mot.

Uten humor finns ingen glede
Uten fantasi blir det intet nytt
Uten galskap blir ingen frihet
Og motet blekner og blir lytt

Men er alt dette til stede
Du verden hva vi kan få til
Vi trenger en Regnbuehimmel
Vi trenger et gullglimmerspill.

12.5.09 WenChe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar